Регулювання кута випередження вприскування в ПНВТ

В системі вприскування палива ключову роль відіграє ТНВД. Агрегат здійснює подачу пального в точно зазначений момент часу під високим тиском. Від обсягу і моменту вприскування залежить ряд характеристик, ефективність роботи мотора і функціональність машини. Наявність проблем в подачі палива стає причиною порушення циркуляції пального в системі. Найчастіше недоліком є неправильно виставлений кут випередження вприскування. Виправити неполадку допомагає регулювання, яка виконується кількома способами.

Способи регулювання УОВ

Дизельні двигуни мають ряд ключових відмінностей в процесі детонації паливно-повітряної суміші. Залежно від типу насоса (з акумуляторним уприскуванням або прямої дії), спосіб загоряння різний. ПНВТ безпосереднього вприскування здійснюють подачу пального в один момент з нагнітанням. При цьому робочий тиск підвищується за рахунок роботи плунжерній пари. Це ключовий елемент ПНВТ, що впливає на параметри подачі солярки по магістралях від насоса в двигун.

Сам процес загоряння дизеля в моторі також відрізняється від інших типів пального. Запалювання паливно-повітряної суміші відбувається за рахунок самозаймання дизеля, який входить в контакт зі стисненим повітрям (процес забезпечує достатній нагрів повітря для займання солярки). Процес запалювання безпосередньо залежить від кута випередження вприскування, який змінюється кількома способами:

  1.        Частотою обертання колінчастого вала. Даний механізм відіграє найважливішу роль в роботі двигуна. Від настройки клонували залежить швидкість руху поршня, кількість займистою суміші, температура та інше. Зміни частоти обертання валу призводять до скорочення затримок займання. Якщо уприскування буде здійснюватися не в зазначений момент часу, ефективність роботи знижується. Чим вище частота обертання коленвала, тим менша кількість палива має впорскуватися в камеру згоряння.
  2.        Робочим тиском. Рух поршня має точно відповідати моменту уприскування, оскільки при проходженні ВМТ і НМТ (верхньої і нижньої мертвої точки) температура повітря в камері згоряння знижується. На точність моменту вприскування багато в чому впливає робочий тиск в системі подачі палива. Оптимальні параметри досягаються правильною роботою плунжерній пари.

Для точної установки кута випередження вприскування важливо домогтися правильної роботи колінчастого вала спільно з ТНВД. Однак в процесі також враховуються і інші характеристики, тому для ефективної регулювання рекомендується проводити роботи на професійних стендах.

Як визначити ознаки раннього або пізнього кута випередження уприскування?

Існує ряд симптомів, що сигналізують про наявність неправильної роботи УОВ. Сучасні автомобілі самостійно видають помилки, які висвічуються на бортовому комп'ютері, проте машини старого покоління не мають великої кількості контрольно-вимірювальних приладів. З цієї причини визначити неполадки дозволяють наступні ознаки:

  •          утруднення при запуску двигуна;
  •          зниження потужності силового агрегату;
  •          збільшення витрати палива;
  •          з вихлопної труби виходить чорний дим;
  •          підвищені робочі температури;
  •          наявність шумів при роботі двигуна;
  •          коливання частоти обертання коленвала;
  •          раптове припинення роботи мотора;
  •          швидкий вихід з ладу крапельних свічок;
  •          проблеми з припиненням роботи двигуна;
  •          слабке гальмування та інше.

Дані симптоми можуть бути причиною неполадок в інших вузлах паливних систем, тому для точного визначення несправностей потрібна повна діагностика. Найхарактернішою ознакою раннього уприскування є жорстка робота двигуна, мала компресія, проблеми з форсунками і значна різниця в дозуванні палива між циліндрами.

Основною ознакою пізнього уприскування є чорний дим. Це говорить про неправильне сумішоутворення, в ході чого на стінках циліндрів утворюється великий нагар. Погане розпорошення солярки форсунками і великі зазори в клапанах - першопричини освіти чорного диму.

Сам кут випередження вприскування в значній мірі впливає на кількість палива, що витрачається. Неправильне регулювання кута призводить також до утруднення запуску двигуна, зниження його потужності, а також перегрівів мотора і раптовим припиненням роботи. Своєчасне усунення недоліків допомагає виключити подальші поломки, скоротивши витрати на більш дорогому ремонті.

Як регулюється кут випередження вприскування?

Способів регулювання кілька. Рекомендується проводити роботи на спеціалізованому обладнанні після ретельної комп'ютерної діагностики. Вона допоможе визначити найдрібніші недоліки в роботі, що дозволить домогтися точності проведених робіт. Спеціальні стенди розробляються для підвищення ефективності регулювання. В процесі використовуються форсунки, з якими насос був встановлений на двигуні. При цьому важливо помітити кожну з них номером циліндра, для якого вона застосовувалася. В ході перевірки виявляються всі відхилення від встановлених норм, після чого проводиться регулювання, яка буває декількох типів:

  1.        Регулювання циклової подачі. При номінальному режимі налаштовується кількість і рівномірність подачі пального. Робота проводиться шляхом вгвинчування рейки насоса в номінальне становище, після чого визначаються відхилення. Допустимі похибки становлять 3-5%. Якщо умова не дотримана, змінюється положення корпусу секції, переставляється стопорная шайба на пару зубів або інші дії. Спосіб регулювання залежить від типу ТНВД.
  2.        Регулювання УОВ початку подачі. Перевірка даного кута здійснюється тільки на стенді з використанням моментоскопа в декількох вузлах системи. Допустиме відхилення знаходиться в межах 20o. Якщо є проблеми, їх можна усунути заміною п'яти штовхача або переміщенням гвинта штовхача (також залежить від типу ПНВТ).

Регулювання також необхідна при заміні важливих елементів паливної системи або після проведення ремонту в деяких вузлах. Найчастіше роботи виконуються при необхідності коригування запалювання при заміні зубчастого ременя ГРМ або в разі відсутності можливості встановити шків ТНВД по мітках після його демонтажу. Процес регулювання залежить від наявності міток на основних робочих органах. Якщо такі є, процес спрощується і проводиться в такому порядку:

  •          демонтувати кожух маховика на двигуні (якщо є);
  •          вийняти стопор маховика зі спеціальної прорізи;
  •          вручну провертати маховик за годинниковою стрілкою для обертання коленвала до фіксації;
  •          поєднати мітку валу ТНВД з нульовою на приводі;
  •          затягнути кріпильні болти після суміщення обох міток.

Після затяжки болтів, стопор маховика підніметься, а колінвал повернеться на 90o. Після цього можна повернути стопор на місце. Такий процес можливий тільки при наявності міток на вузлах двигуна і ПНВТ. При цьому він виконується зі зміщенням паливного насоса в системах з механічною апаратурою. Якщо міток немає, процес необхідно виконувати методом підбору, що значно ускладнює роботу.

Кут випередження вприскування на Audi і Volkswagen з двигунами 1,9-2,5 літра

Німецькі автомобілі сьогодні виробляються переважно з бензиновими паливними системами. Раніше на них нерідко встановлювалася дизельна апаратура. Найбільш яскравими представниками є:

  •          Audi 80, 100;
  •          VW Passat B5 (2001-2005);
  •          Audi A4, A6, A8 (1997-2006) та інші.

Сьогодні дані автомобілі можна зустріти у великій кількості на дорогах загального користування. Власники машин часто стикаються з проблемою великої витрати палива. Причиною цього явища часто стає неправильно встановлений УОВ. Виконувати перевірку несправностей випередження вприскування можна тільки після заміни зубчастого ременя і ослаблення натяжки ременя ПНВТ. Також необхідно дотримуватися таких умов:

  •          напруга АКБ не менш 12В;
  •          справне підключення маси на двигуні і КПП;
  •          правильне регулювання ГРМ;
  •          температура двигуна досягла 85oCпри роботі;
  •          всі додаткові пристрої електроспоживання відключені.

Більшість паливних систем даних автомобілів має схожу конструкцію. Це спрощує роботу при зверненні в сервісні центри або на станції техобслуговування. Самостійно ремонтувати німецькі автомобілі без наявності знань і досвіду досить складно, оскільки дрібні відхилення в регулюванні можуть привести до утворення додаткових проблем. Це особливо характерно при порушенні точності установки міток.