Особливості ремонту паливних насосів високого тиску
В ході експлуатації ПНВТ з часом виникає ряд проблем, що впливають на характеристики і функціональність паливної системи. Неякісне паливо, забруднення магістралей і інші недоліки стають причиною зниження терміну служби насоса і його надійності. У ряді випадків для відновлення працездатності агрегату потрібно провести ремонт з заміною деталей. Існує три типи ремонту:
- профілактичний;
- частковий;
- капітальний.
Періодичне проведення діагностики допомагає виявити недоліки в роботі ПНВТ і усунути їх на початковій стадії. Це дозволяє скоротити витрати на покупку нових запчастин і виключити серйозні поломки. Даний вид робіт відноситься до профілактичних. Також підтримки працездатності можна досягти за рахунок використання присадок, які додаються в паливо, забезпечуючи очищення паливних систем і циліндрів двигуна.
До часткового ремонту відноситься заміна певних деталей, що вийшли з ладу. Найбільш часто поломок піддаються плунжерні пари, клапани та інші деталі. У деяких випадках відновлення запчастин допомагає повернути первісну функціональність без зміни робочих характеристик. В інших ситуаціях потрібна заміна деталей на нові.
Якщо дизельні насоси має серйозні проблеми, які не усунути стандартними діями, потрібно виконати капітальний ремонт. Для цього проводиться ряд заходів по відновлення елементів насоса. Весь процес здійснюється з використанням спеціальних інструментів і обладнання.
Коли необхідно проводити ремонт паливного насоса ПНВТ?
При виникненні певних проблем, робота паливної системи сильно утруднена. Через це можуть знизитися характеристики і функціональність машини. До основних недоліків, які вимагають усунення, відносяться:
- підвищена витрата палива;
- відсутність або утруднення подачі пального до форсунок;
- виникнення протікань з насоса;
- наявність сторонніх шумів;
- нерівномірна робота двигуна;
- підвищений вихлоп димів;
- неправильне реагування двигуна на натискання педалі акселератора.
При виявленні даних недоліків рекомендується проводити відновлення плунжерних пар в максимально короткі терміни, щоб виключити виникнення серйозних проблем і дорогого ремонту.
Порядок проведення ремонту
У випадку з ПНВТ провести відновлювальні роботи за бажанням не вийде. Агрегат відрізняється складним пристроєм, а деякі ознаки не дають точного уявлення про несправності. Тому весь процес поділяється на кілька етапів:
- Діагностика. На вітчизняній техніці не присутні бортові комп'ютери, які відображають помилки в системах. Тому для точного встановлення причини поломки потрібно виконати перевірку на спеціальних стендах. Це обов'язкова процедура, оскільки ряд симптомів неполадок може полягати в несправності інших вузлів паливної системи.
- Демонтаж. Виконати ремонт не знімаючи ПНВТ з автомобіля неможливо, тому його необхідно демонтувати. При цьому для зняття насоса може знадобитися видалення ряду фільтрів і електроніки.
- Розбирання. Складний процес, при якому буде потрібно використовуватися ряд спеціальних інструментів. Сучасні паливні насоси мають більш складний пристрій. Це відноситься до насосів з електронним управлінням. Такі агрегати встановлюються сьогодні в більшості випадків.
- Збірка. Після заміни несправних деталей або усунення неполадки, здійснюється складання із заміною старих прокладок і ущільнювачів. Вони повинні змінюватися після кожної розборки ТНВД, оскільки втрачають свої експлуатаційні властивості після першого застосування.
Без наявності глибоких знань про пристрій паливних насосів в дизельних системах, виконати його ремонт вкрай складно. Якщо агрегат потребує капітального ремонту, потрібно також професійне обладнання, тому варто довірити роботу фахівцям.
Покрокова інструкція з розбирання
Якщо ви вирішили самостійно виконати ремонт ПНВТ, необхідно дотримуватися суворої інструкції. Після зняття насоса розбирання виконується в наступному порядку:
- з плунжерній пари викручується штуцер паливної магістралі;
- знімається нагнітальний клапан;
- перевіряється правильність площині клапана (якщо вона порушена, потрібна заміна);
- знімається керуючий соленоїд (також замінюється при несправності);
- проводиться чистка фільтра на соленоїді (при необхідності);
- демонтується кришка насоса;
- знімається датчик положення вала;
- виймається плунжерні пара (при необхідності замінюється кільце ущільнювача);
- дістається кулачкова шайба з отвору від плунжерній пари (при зносі замінюється);
- витягуються роликові кільця і самі ролики (розташовані під шайбою);
- знімається хрестоподібна шайба між роликами;
- демонтується актуатор кришки регулятора і сам регулятор вприскування;
- виймається штифт, корпус роликів і вал насоса;
- витягується поршень регулятора упорскування.
На даному етапі розбирання ПНВТ ТНВД завершується і всі допустимі для заміни деталі вилучені. В процесі варто перевіряти вироблення всіх ущільнювачів і виконувати їх заміну при зносі.
Процес збірки
Незважаючи на більш складну роботу, збірка виконується в зворотному порядку з заміною головних прокладок. Вони продаються ремкомплект разом з ущільнювачами, тому пошук не повинен бути складним. Однак варто враховувати такі особливості збірки:
- при закручуванні шпильок, необхідно дотримуватися вказану кількість клацань з певною силою (краще проводити роботу динамометричним ключем);
- перед складанням варто провести чистку нутрощів ПНВТ, особливо нижньої частини, де скупчується велика кількість відкладень;
- необхідно точно дотримуватися позначки ГРМ (вони вказуються точками або рисками на валах і кулачках відповідно до мітками на двигуні).
Недотримання вимог при складанні може послужити причиною появи нових проблем. Тому при нестачі знань краще довірити роботу фахівцям, що скоротить ваші витрати на супутніх поломки і допоможе домогтися відновлення ПНВТ та функцій.