У Росії ключовим підприємством з виготовлення систем подачі палива і запчастин для дизельних автомобілів є компанія «ЯЗДА». Сьогодні фірма вважається основним виробником обладнання для техніки, що працює на солярці. На даний момент ряд систем від «АвтоВАЗ», КамАЗ, Алтайдізель, ЯМЗ, ММЗ і ЗМЗ обладнується продукцією Ярославського заводу.
Підприємство займається активним виготовленням всіх елементів і вузлів систем подачі палива, включаючи:
Продукція виготовляється для систем декількох екологічних стандартів, основним з яких є Євро-3.
Виконання встановлених вимог і норм щодо рядних або V-образних моторів досягається паливними системами ЯЗДА з електрорегулятор. Правила прописуються в ЄЕК ООН №49.03. Це основний стандарт для Євро-3. За рахунок електрорегулятор забезпечується контроль над:
Вироби стандарту Євро-3 встановлюються переважно на ЯМЗ, КамАЗ і ММЗ, випуск яких триває сьогодні.
Основною конструктивною особливістю систем подачі палива є наявність поворотного механізму в ТНВД для регулювання рейки. За рахунок цього забезпечується цикловая подача пального (до 21 см) і тиск при уприскуванні пального (до одна тисяча триста тридцять одна атм). При цьому в системах Євро-3 використовується мікропроцесорний ЕБУ50.3763 і датчики:
Також в системі використовується датчик контролю температури палива і ряд додаткових контрольно-вимірювальних приладів поза паливної системи.
До родини відносяться ТНВД з вертикальним, рядним становищем плунжерних пар з 6-8 секціями. Між даними секціями встановлюється відстань в 4 см. Подібні ТНВД використовуються на двигунах з робочих об'ємом кожного циліндра не більше 1,86 літра. При цьому потужність не повинна перевищувати 50 к.с в одному циліндрі. В такому випадку цикловая подача пального досягає максимум 205 куб.мм. ТПС «Компакт-40» встановлюються переважно на ЯМЗ.
***
У ТНВД з кутовим розташуванням плунжерних пар відносно один одного використовується до 8 секцій, відстань між якими становить 3,6 см. Такі ТНВД встановлюються спільно з V-подібними моторами з об'ємом одного циліндра до 2000 куб.см і потужністю кожного не більше 47,5 л.с. Для таких систем максимальна циклова подача палива складає 202 куб.мм.
***
Дані ТНВД мають рядне, вертикальне положення плунжерних пар з 4-6 секціями, відстань між якими становить 3,2 см. Такі насоси використовуються спільно з дизельними моторами, що володіють об'ємом циліндра до 1500 куб.см. з потужністю на кожен не більше 40,8 к.с. ТНВД сімейства «Компакт-32» забезпечують цикловую подачу пального до 160 куб.мм при максимальному тиску в 445-1085 атм.
Як регулятор обертання на таких ТНВД використовується механічний одно- або всережімний контролер. Характеристики швидкості мотора формуються коректорами прямого і зворотного типу, а також коректором наддуву. Така система має сертифікацію для установки на двигуни ММЗ за стандартом Євро-2.
***
До серії відносяться ТНВД, мають рядне розташування плунжерних пар. Кількість секцій тут варіюється в межах 6-12. Відстань між секціями становить 4 см. Дані насоси встановлюються спільно з двигунами, у яких робочий тиск в циліндрі не перевищує 68 к.с., а обсяг циліндра знаходиться в межах 1850 куб.см. За рахунок даних особливостей досягається цикловая подача пального до 230 куб.мм і тиск уприскування до 1185 атм.
Регулювання обертання здійснюється за таким же принципом, як і в родинах «Компакт-32». Модель отримала широке застосування на техніки з двигунами від «Автодизель» зі стандартом Євро-2.
***
ТНВД з V-подібним виконанням даної серії мають від 6 до 12 секцій, відстань між якими становить 3,6 см. Встановлюються з дизельними або газодизельними моторами, об'єм циліндрів яких знаходиться в межах 2000 куб.см, а потужність не більше 47,5 л .з. Завдяки цьому, досягається цикловая подача пального до 180 куб.мм і тиск при уприскуванні в межах 590-1280 атм. Основними представниками сімейства є моделі 337-20 і 324. Встановлюються переважно на автомобілі КамАЗ і «Автодизель» зі стандартом Євро-2.
***
Агрегати з рядним розташуванням плунжерних пар. Мають відкриту бічну кришку. Дозування пального здійснюється золотниковим методом. У конструкції ТНВД є власний кулачковий вал, а також всережімний регулятор з коректорами обертання прямого і зворотного типу. Також в системі присутні топлівоподкачка, топлівпрокачка і МОВ. Використовується з моторами, обсяг циліндра яких не перевищує 1860 куб.см і потужності в 42 л.с. Використовується переважно на ЯМЗ. Допустима температура експлуатації від -50oC до +60oCі вологості повітря в 97% при 25oC.
***
Дані вироби від ЯЗДА відрізняються економічною витратою палива, високою потужністю і дотриманням сучасних еко-стандартів (Євро-2 і Євро-3). Форсунки встановлюються на двигунах КамАЗ, ТМЗ, ЯМЗ і ММЗ. Завдяки інноваційним рішенням і сучасним технологіям виробництва, форсунки забезпечують стабільні робочі характеристики. Їх легко обслуговувати в технічному плані. Сьогодні виріб виробляється в кількох варіаціях з діаметром від 21 до 25 мм.
***
Залежно від екостандарта, якість розпилювачів компанії відрізняється. Воно також залежить від економічних показників, розрахованих при розробці дизельного мотора. Сучасні конструктивні технології забезпечили високу точність робочих характеристик. Продукція ЯЗДА відповідає високим вимогам і підходить для стандартів Євро-2 і Євро-3.
***
Вироби виготовляються з урахуванням особливостей ТНВД і їх застосування спільно з двигунами. Все плунжерні пари від ЯЗДА забезпечують:
Якість і надійність плунжерних пар визначається їх конструктивною особливістю. Також в каталозі ЯЗДА є клапанні пари.
Підприємство виготовляє вироби діаметром в 6-20 мм з урахуванням серії насосів. Широкий спектр виробництва забезпечує велику різноманітність конструкцій. В асортименті є плунжери з відрубаними або декількома крайками. Вони дозволяють більш ефективно контролювати кут випередження впорскування під час навантаження.
Сьогодні підприємство не тільки освоїло виготовлення серійних виробів для вищевказаних марок автомобілів, але і взялося за виробництво аналогів плунжерних пар для імпортних ТНВД (MAN, TATRA, Mercedes та інші).
***
В асортименті даної категорії продукції від ЯЗДА налічується понад 10 основних моделей клапанних пар. При цьому всі вироби поділяються за конструктивними особливостями. В каталозі є пари нагнітальних клапанів з двома типами напрямних:
Залежно від обсягу розвантаження і типу корекції, можна підібрати оптимальний варіант для стандарту Євро-2 або Євро-3.