Ремонт паливних насосів високого тиску
В автомобілях і техніці, що працює на дизелі, найбільш дорогим вузлом системи подачі палива є ПНВТ. Цей агрегат має складний пристрій і складається з декількох елементів:
- кулачкового вала;
- плунжерної пари;
- насоса, що підкачує;
- нагнітальних клапанів;
- муфти випередження вприскування;
- всережимного регулятора та інших деталей.
Кожна запчастина виконує свої завдання, забезпечуючи точність подачі палива до системи упорскування в зазначений момент під певним тиском. Найдрібніші недоліки в роботі серйозно позначаються на декількох робочих параметрах, що впливає на загальні характеристики автомобіля.
Основні симптоми несправностей
Оскільки ПНВТ (ТНВД) складається з безлічі елементів в каталозі, точно визначити несправний вузол дозволяє комп'ютерна діагностика. У сучасних автомобілях все помилки надходять на борткомпьютер. Однак в старій техніці він не присутній, тому наявність проблем визначається такими ознаками:
- підвищеною витратою палива;
- утрудненням запуску двигуна;
- зниженням тиску в системі подачі пального;
- нерівномірною роботою мотора;
- утворенням нагару в циліндрах;
- стороннім шумом під час роботи двигуна і так далі.
У більшості випадків відновити функціональність і працездатність двигуна допомагає заміна певних деталей. Їх також можна відремонтувати на спеціальному обладнанні. Однак при несвоєчасному зверненні в сервіс, проблеми можуть поширитися, що призведе до великих витрат необхідності виконання капітального ремонту.
Що включає в себе капітальний ремонт?
Даний вид робіт спрямований на відновлення всіх функцій і елементів ПНВТ. Самостійно провести капітальний ремонт не вийде, оскільки в процесі робіт потрібно використовувати професійне обладнання та спеціалізовані верстати. До обов'язкових заходів належать:
- відновлення функцій ПНВТ;
- реставрація та регулювання форсунок;
- ремонт турбін;
- заміна фільтруючих елементів;
- промивка конструкції спеціальними розчинами.
Відновлення функцій ТНВД включає в себе цілий комплекс робіт, які спрямовані на реставрацію геометрії вузлів і деталей з точністю до мкм. Часто для цього використовуються спеціальні сплави хрому. Однак при неможливості ремонту конкретних запчастин проводиться їх заміна. Капітальний ремонт спрямований переважно на відновлення ключових робочих елементів і конструкції ПНВТ.